360 Graders Kundeoplevelse

af | 11. maj 2021 | Artikel | 0 Kommentarer

”Jeg tænker altid ud fra en 360 graders kundeoplevelse hvor de visuelle og kommercielle handlinger, skal bidrage bedst lige nu og her samt langsigtet for kunden” fortæller Sara.  Passionen for den visuelle verden har Sara altid udforsket og hun elsker at udvikle kundernes mindset og hele forretningsstrategien.

Virksomheden VisualLab er kun et halvt år gammel og som dekoratør gennem 15 år med visuel erfaring, samt ledelseserfaring de sidste 7 år, har hun udviklet sit eget koncept. Et koncept hvor hun har taget det bedste fra begge verdener og skabet 360 graders kundeoplevelse. Det er et redskab hun bruger til alle hendes kunder og som giver kunderne en aha oplevelse til at skabe stabilitet og positiv drift i deres forretning.

Når Sara går ind og præsenterer netop denne metode, så er det fordi at man som virksomhed får et simpelt værktøj ved hjælp af en visuel guideline, som bruges i hverdagen til den daglige drift. Disse værktøjer er både lavet ud fra det visuelle aspekt og det kommercielle aspekt, og som er med til at effektivisere virksomhedens drift ud fra dette opslagsværk med retningslinjer for virksomheden og dens personale til daglig visuel drift, kampagner, events og sæsonskift.

 

 

 

360 graders kundeoplevelser fokuspunkter

For at Sara kan lave den fulde analyse kigger hun på følgende parametre:

  • Kundens DNA, deres visioner samt services.
  • Analyse af kundesegmentet i form af købsvaner via nethandel og fysiske køb i forretningen. Hun kommer også ud i forretningen og observere hele kundeflowet samt kigger på hele måden kunderne interagere på.
  • Markedsføringsplanen i forhold til hvornår der er events, kampagner
  • Produktoversigten som udarbejdes med fokus til den strategiske forretningsplan i forhold leveringer, sæsoner og kampagner og tendenser.
  • Grundplan, hvor kundeflow og inventar er indtegnet.
  • De visuelle guidelines til at opnå en flot og inspirerende forretning.
  • Inventarliste der skal danne overblik og retningslinjer for anvendes.
  • De daglige rutiner
  • Visual bottomline – den daglige

 

360 graders kundeoplevelse som et værktøj

360 graders kundeoplevelse er et super godt værktøj, som har mange anvendelsesmuligheder for forretningen.

Hele processen og analysen, som Sara kommer med giver virksomheden syn for sagen og muligheden for at lave ændringer, baseret på gennemarbejdet materiale med den visuelle guideline, som med garanti vil give forretningen en positiv vækst i fremtiden.

360 graders kundeoplevelse ser potentialet og udviklingsområderne i forretningen som en helhed, og er derfor et væsentligt værktøj til vækst i virksomheden.

 

360 graders kundeoplevelse i praksis

Ud fra virksomhedens ønsker, behov eller udfordringer går Sara ind og analyserer hele deres brugeroplevelse samt hele virksomheden. Hun kigger på hvordan den skal bygges op med de visuelle og kommercielle briller. Det giver hende et helt andet indblik i hvordan fx deres forretning skal bygges op ud fra de 9 fokuspunkter, så hun skaber en positiv vækst til virksomheden.

 

Guidelinen

Det er en simpel guideline som sikre at forretningens kunder får en totaloplevelse, hvor der både er skabt inspiration, styr på hele driften og dens services set i forhold til deres kundesegment.

Derfra bliver der lavet en markedsføringsplan, som giver en simpel overblik i hvordan de forskellige lanceringer, events og kampagner m.m ligger.

Der bliver lavet en produktsamling for at danne et overblik over hvornår forretningen får produkter hjem samt hvordan de produkter skal håndteres i de forskellige salgsarealer. Ud fra de produkter bliver der lavet en grundplan, i forhold til hele kundeflowet med visuelle oplæg, som giver kunden en totaloplevelse rundt i forretningen. De bliver delt ind i navngivet kategorier og derudfra laver Sara en specifik guideline til merchandisingen af varerne i forretningen.

Når jeg har lavet disse forskellige visuelle oplæg, så afslutter jeg med hvordan de forskellige skilte og elementer skal bruges for at det give det rigtige udtryk ud i forretningens.

De sidste sider i guidelinen er der fokus på den daglige drift og hvordan den effektiviseres i hverdagen i forhold til opfyldning, synlige priser samt selve drifte i hele forretningen både udenfor og indenfor åbningstiden.

 

360 Graders Kundeoplevelse for dig

Lyder det som noget din virksomhed også godt kunne bruge eller er du bare blevet nysgerrig på at høre mere, så kontakte Sara

 

Visual Lab

Sara Bjerre-Kristensen

Telefon: 51949247

Mail: sara@visual-lab.dk

Hjemmeside: www.visual-lab.dk

 

Se mere af Sara’s arbejde og følg hendes spændende samarbejder, med hendes kunder på de sociale medier.

Linkedin: @SaraBjerre-Kristensen

 

 

 

 

 

 

Du kan se de andre dekoratører som Sussi er i netværk sammen med her

Share This
Shopping cart
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle
X
X
X