6 tips til at bruge Linked-In

af | 23. oktober 2020 | Artikel | 0 Kommentarer

Linked-In er et godt værktøj til at netværke og komme helt tæt på beslutningstagerne i virksomheder. Derfor skal du ikke blot have en strålende og uimodståelig profil, men det er også en god idé at bruge alt det indhold og informationer, som findes på Linked-In.

 

Herunder kan du læse om 6 ting, som beskriver, hvordan du kan bruge Linked-In til din fordel.

 

  1. Hold dine kontakter vedlige. Mind alle dine første-led forbindelser om, at du er her, og hvad det er, som du har at tilbyde.

Dette kan gøres ved at være aktiv med at kommentere på dine første-led forbindelsers opslag eller sende private beskeder med relevant indhold. Hav fokus på at give dem værdi – altså giv råd og mulighed for sparring med dig.

 

  1. Udvid dit netværk med anden-led forbindelse.

Dette kan du gøre ved at introducere dig selv. Fortæl dem, hvad du har at tilbyde selv, og med dit netværk, så anden-led forbindelserne kan se hvor stor værdi, der er i at have dig i deres netværk.

 

  1. Bliv klogere på dine kunder og konkurrenter.

Dette gør du ved at være opsøgende og udnytte mulighederne for søgninger på Linked-In. Se nærmer på profilerne hos dine kunder og konkurrenter, hvor du kan blive klogere på begge. Se hvad de skriver om, og hvad de har fokus på. Brug oplysningerne om dine konkurrenter til at skille dig ud fra dem. Brug oplysningerne om dine kunder til at kommunikere bedre med dem, og bedre forstå dem.

 

  1. Gør dig bemærket i Linked-In grupper.

Dette gør du ved at finde relevante grupper, som du melder dig ind i. Det kan være grupper, hvor dine potentielle kunder findes. I grupperne skal du blande dig i debatten og skille dig ud ved at give råd samt tips og tricks. På den måde sætter du dig i folks bevidsthed på en positiv måde, og de vil straks tænke på dig, når de skal bruge en dekoratør.

 

  1. Hold godt øje med relevante debatter.

Dette kan du gøre ved at opsøge hashtags inden for dit felt. Her kan du blande dig i debatter og skille dig ud med din ekspertviden., som du kan dele ud af. Samtidig kan du hold øje med, hvilke udfordringer kunder og konkurrenter møder i den virkelige verden.

6. Hold dig opdateret på seneste nyt.

Dette kan du gøre ved at se Linked-In’s nyhedsfeed. Se hvilke emner der rører sig i dit netværk og hos de virksomheder, som du følger. På den måde kan du holde dig selv ajourført på nyheder, forandringer og aktuelle emner. Det gør dig stærkere i kommunikationen med dine kunder.

 

Linked-In er fyldt med en masse spændende og nyttig viden. Sæt evt. tid af minimum en til to gange om ugen til at gennemgå nogle af punkterne her. Så er du godt klædt på til at holde dit netværk vedlige, udvide det kontinuerligt og være skarp til at fremstille dig selv som en givende og vidende ekspert.

Share This
Shopping cart0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle