3D er kommet for at blive og er fremtiden, jeg tror på at den virtuelle gågade kan være med til at skabe værdi for livsstilsbranchen og den enkelte butik i gågaden.
Onlineshopping er steget markant, da fodtrafikken i detailhandlen er reduceret på grund af Corona. Kunder såvel som detailhandlere har været nødt til at tilpasse sig nye salgsteknikker og shopping adfærd på grund af det hele skal foregå online. E-handel vil fortsat spille en stor del af salget fremadrettet. Det er derfor vigtigt, at butikker inviterer kunder til at shoppe på netop deres butik “eksternt” ikke kun af nødvendighed, men også af bekvemmelighed.
Den traditionelle E-handel er også blevet forældet og det skal derfor være mere visuelt engagerende og opdagelsesdrevet.
Det er derfor nødvendigt med en engageret brandoplevelses strategi både on- og offline. På online delen kan du med den rette strategi være med til at give kunden den samme oplevelse som at gå ind i en rigtig butik og interagere med mennesker, der kan fortælle kunden om produkterne, butikkens brandets og ejerens karakter samt personlighed kan også komme til udtryk i det online rum.
Handl lokalt online
Det er svært at forestille sig en velfungerende by uden butikker. Derfor er det vigtig at vi handler lokalt selv under Corona hvor alt bliver online. Kunderne vil gerne handle lokalt, men når de åbner op for nettet har de svært ved at finde dem, det kan være butikken hedder noget andet på nettet eller har et andet domæne. Det kan også være at kunden ikke følgerne dem på nogen af de andre medier, bliver det rigtig svært for kunden og hjælpe den enkelte butik i byen.
Den virtuelle gågade er med til at sikre den enkelte butik i at bliver set både af byens borger men også af andre der sørger på den pågældende by.
Vi ses online
Butikkerne integreres med gågadens 360 graders virtuelle tur og kan være med til at sikre byens borgere at handle lokalt og andre kommende besøgende til byen
360 graders virtuelle ture i butikken er med til at skabe en shopping oplevelse på den mest interaktive og informative måde. Du kan som butik skræddersy den virtuelle tur mere målrettet ved at tilføje billeder, videoer med velkomst fra butiksejeren eller en forklaring omkring produktet, man kan også indsætte lydfiler, baggrundsmusik og gøre alt i alt 360-turen til en fuldt fungerende onlinebutik.
Du vil også få muligheden for at lave en info-rundvisning, kommunikere vigtigt information, lave produktdetaljer, ”køb”-knappen og kampanger.
Den virtuelle gågade og rundvisning kan også deles på de sociale medier.
Hvad kræver det
Rigtig mange producenter er allerede i gang med at lave 3D modeller af deres varer. De kan til tider have svært ved at få prototypen leveret hjem til at kunne sælge, nogen ser også økonomisk på det og andre får det lavet til deres showroom da de sidder i samme situation som butikkerne, da de ikke kan komme på messer rundt om i verden.
For den enkelte butik kan mange nøjes med at lave en forespørgsel ved leverandøren om at få deres 3D filer. Hvis det ikke er muligt, har vi kontakt til firmaer som kan lave det for jer både inden for tøj og møbler.
Hvad siger kunderne
Kunderne giver udtryk for at have fået et større kendskab til forhandlerne og deres produkter ved online besøg end de har ved deres besøg i den fysiske butik.
Kursus til dekoratørerne
Alle dekoratørerne som er medlem af Danske Dekoratører får muligheden for at komme på et online kursus i emnet, så vi alle er klædt godt på og er klar til at hjælpe butikkerne og handelsstandsforeningerne
Læs mere om kurset her
Følg os på