Slogan

af | 25. september 2020 | Artikel | 0 Kommentarer

Bliv klogere på hvad et slogan er, og hvilken værdi et slogan kan give dig og dit firma. Danske Dekoratører har undersøgt vigtigheden i at have et slogan, som du kan læse om her.

 

Hvad er et slogan?

Et slogan eller en tagline er en kort sætning, som beskriver noget omkring dig, dit brand og dine services. Et slogan giver potentielle kunder en idé om, hvad din service handler om. Det kan også beskrive hvilken kvalitet, der kan forventes af dine services. Desuden er et slogan en god mulighed for at udtrykke hvilke fordele, der er ved at have et samarbejde med lige netop dig.

 

Hvad er brandidentitet?

En brandidentitet er det, som du udstråler overfor omverdenen. En brandidentitet består af tre elementer De tre elementer er med til at give et førstehåndsindtryk af din forretning og dine services.

 

Elementerne:

 

Sammensæt et logo, som visuelt beskriver dig og det, som du står for i dit firma sammen med et slogan og et firmanavn, som sætter ord på dit brand og det, som du tilbyder dine kunder. Det giver dig en tydelig brandidentitet.

 

Et glimrende eksempel er Dekoratør, Sanne Godt:

Sanne har været opfindsom i brugen af sit efternavn, og har på fineste vis kombineret firmanavnet med et slogan, som tydeligt beskriver, hvad hun tilbyder. Sammen men hendes logo, som udstråler Sannes stil, har hun formået at bygge en knivskarp brandidentitet.

 

Hvorfor have et slogan?

Som sagt er din brandidentitet i mange tilfælde førstehåndsindtrykket for potentielle kunder. Der flere grunde til, at det er en god idé med en skarp brandidentitet med et slogan:

 

  • Du vil blive husket – kunderne kan lettere huske dig og hvad du står får, hvis du har et visuelt flot logo og et catchy slogan at kæde det sammen med dit firmanavn
  • Sæt en tone – giv kunder og samarbejdspartnere en idé om, hvad du står for, og hvad der er unikt ved dig
  • Skab en positiv attitude – potentielle kunder vil lettere kunne relatere til dig og dine services
  • Skil dig ud – hjælp dit netværk til at kende forskel på dig og dine konkurrenter ved at have en unik brandidentitet med et slogan

 

Hvordan får jeg et slogan?

Det lyder alt sammen meget godt, men hvordan griber man det egentlig an? Hvordan finder man på det perfekte slogan, som matcher firmanavn og logo?

 

Hos Danske Dekoratører ønsker vi ikke kunne at fremme vores branche, men også at støtte og hjælpe jer enkeltvis i jeres firmaer. Derfor kan du i webshoppen købe vejledningen ”Byg dit eget slogan”. I vejledningen guides du igennem processen med at bygge dit eget slogan. Du bliver klogere på, hvad du skal have med i dine overvejelser, og hvordan du får taget hul på arbejdet.

Sammen med vejledningen får du to bonusark, som giver dig yderligere støtte i arbejdet, så du hurtigere vil stå med et færdigt slogan.

 

Bonus 1: I ”Slogan Brainstorm” finder du mere end 50 forslag til slogans, som du kan tage udgangspunkt i. Brug dem til af få inspiration til sammensætning af ord og tonen i det færdige slogan.

 

Bonus 2 : I ”Spørgsmål til dit slogan” finder du spørgsmål, som du skal svare på for at beskrive din stil og tone i dit brand og dit firma. Dine svar skal hjælpe dig til at finde ordlyden og konkrete ord, som du kan bruge i dit unikke slogan.

 

Køb vejledningen lige her: 

 

Jeg ved, at det er et meget svært emne, men en meget vigtig del, så hvis du har brug for hjælp så er du altid velkommen til at ringe eller skrive på info@dekoratoer.dk

Share This
Shopping cart0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle