Temadekoratøren laver storytelling

af | 2. februar 2021 | Artikel | 0 Kommentarer

Du er inverteret til festmåltid sammen med 5 døddrukne skeletter, lød det ved et shoppingscenter Sussi havde været forbi til halloween.   

 

Temadekoratøren, Sussi Stokbro, får ofte en idé med det samme, når hun ser eller får varerne i hånden, der skal udstilles. Derfor tager Sussi ofte som det første ud til kunden for at få en god dialog om opgaven og høre om, hvad kunden ønsker at få ud af dekorationen.

”Jeg er meget perfektionistisk og detaljeorienteret og slipper ikke en opgave før både kunden og jeg selv er tilfreds.”, fortæller Sussi. Hun tager opgaven med hjem for at videreudvikle på den. Jo mere hun arbejder på opgaven – både med hænderne og i tankerne – des mere udvikler opgaven sig, og hun stopper ikke, før hun selv er tilfreds med resultatet.

 

Til halloweenfesten i shoppingscentret, hvor alle personligheder var til stede rundt om i centeret:

  • Logikeren, som altid står for de mange videnskabelige opdagelser inden for cocktails.
  • Virtuoseren, som lever livet og altid vil søger spændende udfordringer i form af fart.
  • Underholderen, som spontant bryder ud i sang eller fanges af et øjeblikkets begejstring, og vil have alle andre med på sjov og ballade.
  • Eventyreren, som bare nyder at vende de traditionelle forventninger på hovedet ved at ville eksperimenter inden for skønhed og adfærd ”jeg vil ikke sættes i bås”.

 

Det er blot et af de oplæg som Sussi har kreeret, men som virkelig vækkede opsigt, og hvor hun fik kunderne til at grine af det og tog fotos af dem selv i miljøet – hvilket gav shoppingscentret rigtig god eksponering.

 

At skabe oplevelser

Med mere end 26 års erfaring har Sussi en fantastik enestående forståelse for at skabe en oplevelse for hendes kunders kunder, og få skabt den værdi, der gør, at kunderne kommer igen og igen.

Hun bliver inspireret af utrolig mange ting. Det kan være en koncert, nedbrydningspladser, loppemarkeder, museum, kunstudstillinger eller en gåtur i naturen, som hun bor i nærheden af. Sussi finder også inspiration på Pinterest, i magasiner, butikker eller på messer. Hun kan få inspiration af alt – det er vigtigt som dekoratør altid at have øjnene med sig: ”Derfor har jeg altid mit kamera med, og tager fotos hver gang jeg ser en lille inspirationskilde.”, fortæller Sussi.

 

Imponerende julefortællinger

Nøgleordene: Natur og grønne fader jul – var i fokus, da Silkeborgs brand er Danmarks Outdoor Hovedstad, og brandet skulle være omdrejningspunktet for juleudstillingen på torvet i bymidten.

4 iglooer bliver forvandlet til 4 individuelle flotte julefortællinger, mens de har en den røde tråd, som skaber en samlet helheden med resten af udstillingen.

De 4 fantasifulde iglooer med temaet ”Alice i Eventyrland”, skovens dyr, Kong Vinter og julestuen. Det blev et event, hvor folk kom strømmende til fra hele landet for at se hele juleudstillingen, som var lavet i samarbejde med andre dekoratører fra netværket Danske Dekoratører.

 

Den røde tråd i opgaven

Sussi Stockbro rejser også normalt verden rundt og opstiller dekorationer på krydstogtskibe og div. Messer, hvor hun får givet besøgende en oplevelse: ”Mit fokus på en given opgave ligger i detaljen og temaet i at skabe en god historie. Jeg elsker skabe historier i mit arbejde, så kunden kan stå og se dekorationen, mens de kan opleve historien om produktet eller temaet stråle igennem. Det vigtigste for mig er at der altid er en rød tråd gennem hele opgaven” fortæller Sussi.

 

”Corona har fået mig til at se fremad, og jeg tror verden ville være kedelig uden dekoratører,
da vi kan skabe den røde tråd fra vinduerne ind i butikken og videre over på de sociale medier samt på deres hjemmeside. Vi kan skabe innovative oplevelser i den fysiske butik, og derved skaber vi en oplevelse for kunderne.”, fortæller Sussi.

Hun fortsætter: ”Vi kan igennem Visuel merchandising skabe mersalg for butikkerne, da kunderne kan blive inspireret til køb af et visuel godt salgsoplæg. Det skaber et behov i kunden, som de ikke vidste de havde.”

 

Nye tider online

Den samme oplevelse er vigtig i den virtuelle del af en udstilling, hvilket kunne være i form af 360 grader eller som 3D format. ”Jeg har selv været på skolebænken for nogle år siden, og jeg har lært om virtual reality film, hvor man bruger et 360 graders kamera.”, fortæller Sussi.

Sussi kan derfor hjælpe med at tænke udstillingen ind i onlinedelen af et brand – fx i form af en virtuel tur på indkøb i en butik hjemme fra kundernes computere.

 

Kundernes drømme kan være mange ting, men Sussi vil gå igennem ild og vand for at få skabt den rette oplevelse for hendes kunder og for at yde den bedste service. Af den grund er det vigtigt for Sussi at følge med tiden og lære nyt – som at kunne filme i 360 grader og give virtuelle oplevelser. ”Jeg arbejder tit aften, nat og weekender for at jeg ikke skal forstyrre deres kunder.”, fortæller Sussi.

 

Er du blevet nysgerrig på, hvad Sussi kan hjælpe dig med? Kontakt hende og få en snak om den opgave, som du skal have løst.

 

Deko-Sign of Denmark

Sussi Stokbro

Telefon: 29 62 02 14

Mail: sussi@deko-sign.dk

Hjemmeside: www.deko-sign.dk

 

Se mere af Sussi’s arbejde og følg hendes spændende samarbejder med hendes kunder på de sociale medier.

Facebook: @dekosignofdenmark

Instagram: @dekosignofdenmark

 

Du kan se de andre dekoratører som Sussi er i netværk sammen med her

Share This
Indkøbskurv
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle
X
X
X