Trenden 2018

af | 23. juni 2018 | Artikel | 0 Kommentarer

Spænende artikel om trenden 2018

For nogle kan 2017 huskes som Chatbots. Teknologien revolutionerer den måde, hvorpå mærker og detailhandlere interagerer og engagerer sig med kunderne. Men det er ikke den eneste tendens til at køre forandring i detailbranchen. Så når vi forbereder os på at lukke døren i 2017 spørger vi, hvad er nyt og næste for branchen?

Det har nogle specialister prøvet at svare på.

Jeg har personligt lagt mærke til at det handler meget om historien omkring produktet, som er vigtigt for forbrugeren i dag. Samtidig med at det skal være en oplevelse når forbruger tager ud for at købe produktet, for største delen har været på nettet at undersøge alt om produktet i forvejen inden de tager ned i butikken.

 

Josh Walker, journalist, The Future Laboratory har skrevet:

Gennemsigtighed der har og vil fortsat være en af ​​de vigtigste værdier, hvorved et mærke bedømmes.

En anden tendens, vi ses i 2018, er mærker, der skubber originale digitale butiksfronter for at definere og hæve deres tilbud. Visuelle og lyd, signaler vil blive brugt til at replicere den multisensoriske karakter af fysisk detailhandel og skabe en fordybende digital flugt for forbrugerne.

 

Spil og ophold

Lara Marrero, strategidirektør og global butikspraktiserende områdeleder, Gensler UK

De største ændringer, vi ser nu, udfordrer den grundlæggende forestilling om, hvad detailhandel er. Det plejede at være et sted, hvor folk købte ting. Nu er det en tilstand, hvor en person oplever et mærke og sine tilbud. Som kunder slør linjerne, så skal mærker.

 

Ekstrem bekvemmelighed

Mariann Wenckheim, direktør, 20.20

Kunder og forhandlere demonstrerede forbløffende modstandsdygtighed i 2017, på trods af det faldende pund og pressede husstandsfinansieringen. Men forbrugernes tillid er endelig aftagende, og detailhandlerne skal gribe med at holde priserne ens, samtidig med at kvaliteten opretholdes. Fortjeneste er allerede hårdt ramt, og de uden et stærkt online tilbud har ringe håb om at køre op.

I 2018 fortsætter Amazon med at øge indsatsen på ekstrem bekvemmelighed, mens forbrugerne søger personlige og meningsfulde alternativer til store butikker. Bloggere er i stigende grad svajende køb og bliver ‘detailhandlere’ for mærker. Som et resultat har traditionelle detailhandlere mulighed for at blive den fysiske platform for disse influensers, eller de skal selv påvirke sig selv. Stunts som “Ikea House Party”, som gav folk et glimt af fremtidens design indenfor design, er ikke kun PR øvelser, men en effektiv måde at nå ud til kunder via sociale medier og virkelige arrangementer.

Gå ind og læse mere i artiklen, der er mange flere som har prøvet at give deres svar om hvad 2018 kommer til at handle om.

http://www.retail-focus.co.uk/features/3225-retail-2018-trends-and-predictions

Share This
Shopping cart0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle